Live chat is de toekomst van de ultieme klantenservice ervaring.

Schoonmaakbedrijven worden steeds populairder, consumenten willen namelijk steeds minder van hun kostbare tijd verspillen aan het schoonmaken van hun huis. Ook de kantoren moeten schoon blijven. Bij veel kantoren wordt dit niet door de medewerkers gedaan maar wordt er een extern bedrijf ingehuurd.  

Wanneer je op zoek bent naar een schoonmaker voor thuis zal je waarschijnlijk op google gaan zoeken. Bij sommige bedrijven wordt wel een uurtarief genoemd, bij anderen niet. Toch heb je vaak nog een aantal vragen over het bedrijf, het personeel en het werk. Als je op dat moment nog in de verkenningsfase zit, heb je vaak geen zin om te bellen. De kans bestaat namelijk dat ze dan later weer terugbellen, ook als je toch geen interesse meer in hen hebt.  

Waarom is live chat de toekomst?

Een live chat kan hier de uitkomst bieden. Dit is namelijk een laagdrempelige manier van communicatie voor zowel de consument als de onderneming. Een klant kan op deze manier namelijk het bedrijf een beetje leren kennen en zit het nog nergens aan vast. Indien je meer wilt weten en serieuzer in gesprek wilt zal de chatspecialist om contactgegevens vragen. Op deze manier wordt er alleen contact opgenomen als u dat daadwerkelijk wilt.  

Anoniem, laagdrempelig en snel antwoord!

Bij bedrijven gaat het vaak om een groter schoon te maken oppervlakte. Ook moeten hier andere zaken worden schoongemaakt dan in een huishouden. Hier zullen vragen die via de chat worden gesteld meer over prijzen en tijden gaan. Ook hier kan de chatspecialist fungeren als leadsverzamelaar of eerste filter. Wanneer het schoonmaakbedrijf alleen bij haar in de regio opereert en niet landelijk kan de chatspecialist dit doorgeven. Op die manier komen er alleen leads binnen die ook daadwerkelijk van betekenis zijn voor het schoonmaakbedrijf.  

Veel klanten vinden chatten een fijne manier van communiceren, het is namelijk snel en anoniem. Tegenwoordig wil men namelijk niet meer 2 werkdagen wachten op antwoord via de mail, maar ook wil men liever niet bellen. Een live chat functie heeft de snelheid van de telefoon, en het anonieme van de mail.