Maak meer indruk op je publiek door YouTube-abonnees te kopen
Het aantal Youtube abonnees speelt een grote rol, groter dan je waarschijnlijk denkt. Het bepaalt of mensen je video’s graag willen zien en zelfs of ze je kanaal ook leuk vinden. Mensen laten zich namelijk gemakkelijk beïnvloeden. Hoe dat zit lees je hieronder.
Het sociale bewijs is van onschatbare waarde
Sociaal bewijs is een psychologisch concept dat kijkt naar het gedrag van groepen. Het basisidee erachter is: als je ziet dat een grote groep mensen een bepaalde actie uitvoert, dan zal je dit eerder ook doen. Zoals wanneer je online bent en je veel mensen ziet praten over een nieuwe film. Je bent veel vaker geneigd om die film ook te bekijken. Of als je buiten rondloopt en je ziet een grote rij mensen. Je bent misschien niet geneigd om aan de lijn deel te nemen. Je bent vast geïnteresseerd om te weten wat er aan de hand is. Dit principe is rechtstreeks van toepassing op YouTube en als je YouTube-abonnees zou moeten kopen, betekent dit dat een account met veel abonnees je aandacht trekt. Dit komt omdat je een grote groep ziet, alle abonnees, en je reactie erop baseert.
Koop sociaal bewijs
Dit werkt in beide richtingen. Je kunt een YouTube-account met een laag aantal abonnees zien en negeren. Dat hebben we allemaal gedaan. Dit is waar het kopen van YouTube-weergaven helpt om je nieuwe of stagnerende account te laten groeien. Het gaat meer om het kopen van een beetje sociaal bewijs dan om een nummer, wat deze gids voor sociaal bewijs in marketing nog beter kan verklaren.
Een hoog aantal abonnees maakt indruk
Dit is een beetje zoals het bovenstaande sociale bewijs-idee, maar dan met een twist. Dit is wanneer iemand op de hoogte is van je kanaal wanneer het een lager aantal abonnees heeft. Ze kijken naar je lage nummer en gaan verder. Dan koop je een paar duizend abonnees en wanneer ze terugkomen, zijn ze onder de indruk en klikken op de abonneerknop. Dit is een beetje zoals het “Bandwagon-effect” dat je ervaart wanneer je favoriete team de play-offs bereikt en plotseling iedereen voor hen juicht. Deze fans ontdekten niet voor het eerst het team – ze waren zich er al van bewust. Het kostte alleen succes, zoals het uitbreiden van je kanaal met gekochte abonnees, om ze te laten juichen!
Het verhoogt je natuurlijke YouTube-abonnees sneller
Dit is het geval waar het kopen van YouTube-abonnees echt loont. YouTube-kanalen zonder gekochte abonnees ervaren veel tragere groei bij hun natuurlijke volgers. Ze missen zowel het sociale bewijs als het bandwagon-effect voor echt succes. De enige keer dat accounts echt snel van start gaan, is als ze een soort virale zenuw raken. Als je YouTube-abonnees koopt, kun je zowel potentiële als huidige abonnees onder de aandacht blijven brengen, waardoor je aantallen na verloop van tijd toenemen.
Wacht niet langer, tijd is geld
Je eerste paar YouTube-abonnees zijn de moeilijkste strijd waarmee je wordt geconfronteerd. Jij en ik hebben allebei een kanaal gepasseerd omdat niemand het volgde. Tijd, zoals je weet, is gelijk aan geld. De tijd die je verspilt door te wachten om je account te laten groeien, kost je geld – met name de advertentie-inkomsten van YouTube. Je moet op zijn minst een paar duizend YouTube-abonnees kopen om je account van de grond te krijgen en winstgevend te zijn, of om effectief reclame te maken voor je product.