Teamcoaching voor het verbeteren van klantvriendelijkheid

Van mijn baas mocht ik een soort van opleiding doen over teamcoaching. Deze “opleiding” heeft die voor mij aangevraagd bij Titia de Vries die een eigen onderneming heeft genaamd Clarity Coaching. Op de dag van mijn afspraak kreeg ik een kennismakingsgesprek die ongeveer een half uur duurde. Dit klikte zeer goed en daarom maakte wij meerdere afspraken voor deze opleiding te vervolgen. Hierdoor kreeg ik een beter zicht in het verbeteren van klantvriendelijkheid van mijn “personeel” en hoe wij efficiënter kunnen werken en beter communiceren met elkaar. Dit werpt zijn vruchten nu al af.

Volgens de Birkmanmethode

Als jij een goede teamcoaching wilt dan is het gebruik van de Birkenmanmethode een goede basis. Het gebruik van deze methode is zeer gemakkelijk. Zo krijg je eerst een persoonlijkheidstest. Door deze test kijken zij naar

  • wat je voorkeursgedrag kenmerkt,
  • wat je behoeftes zijn in de interactie met anderen,
  • wat je kenmerkende gedrag onder stress zal zijn

Zo hebben zij een goed beeld van je en kunnen zij je aanraden welke beroep het beste bij jou past of wat jouw kan veranderen. Daarna krijg je een persoonlijke rapport van ongeveer zestig pagina’s. Kijk anders voor meer informatie op de website van deze onderneemster.