Google

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen, het eerste wat de meeste mensen doen is kijken of er goede Google reviews zijn te vinden over een webshop of bedrijf. Zijn deze niet te vinden, of negatief dan is de kans erg groot dat bezoekers je website of webshop weer wegklikken zonder gebruik te maken van je dienst of product. Met de aantallen websites en webshops die er zijn te vinden, willen bezoekers een beetje zekerheid hebben dat zij wel serieus worden behandeld. Reviews zorgen voor een betrouwbare uitstraling van je bedrijf, hoe meer positieve reviews hoe betrouwbaarder je bedrijf is voor de bezoekers.

Google reviews

Vindbaarheid

Wanneer je veel goede Google reviews hebt doe je tegelijkertijd ook goede zaken voor je vindbaarheid op internet, het genereren van positieve reviews is goed voor de vindbaarheid van je product of dienst. In lokale zoekresultaten worden namelijk de positieve reviews ook meegenomen, zorg dus voor zo veel mogelijk positieve reviews en je scoort ook beter in de zoekresultaten. Je kunt klanten een directe link sturen, zodat zij direct een review achter kunnen laten, kleine moeite en voor jou heel belangrijk. Wel heb je een Google account nodig om in te kunnen loggen en een recensie achter te laten.

Vergeet je bedrijfsvermelding niet

Het is belangrijk dat je als bedrijf een Google mijn bedrijfsvermelding hebt, vul de gegevens zo volledig mogelijk in om zoveel mogelijk informatie te tonen aan de bezoekers. Je hebt vast en zeker zelf ook wel eens gekeken of een webwinkel of bedrijf goede Google reviews had voordat je er wat wilde kopen. Hoe meer websites en webshops er zijn, hoe relevanter de reviews worden om je als bedrijf te onderscheiden op internet. Na onderzoek is gebleken dat websites met veel goede reviews een veel hogere klik rate hadden dan een zonder of negatieve reviews.