Reclame
Het bestaat al sinds de begin der tijden. Reclame! Reclame is het geen dat je aanbiedt zo goed mogelijk aanbieden. Dit kun je doen door de prijs van je product te verlagen of door meerdere producten voor de prijs van minder producten aan te bieden. Het is belangrijk dat de reclame die je maakt door zo veel mogelijk mensen gezien wordt. Ben jij een plaatselijke fietsenmaker is het belangrijk dat de mensen uit jouw dorp of wijk jouw reclame zien. Je zou hier dus kunnen kiezen voor een advertentie in een wijkblad of om een poster op te hangen bij de plaatselijke buurt super markt. Ben je een grote landelijke aanbieder van mobiele telefonie abonnementen die zicht richt op jonge mensen van rond de 20 jaar? Dan kun je er voor kiezen een stukje reclame tijd in te kopen in een reclame bord rond een populair programma voor twintigers en hier een passende reclame voor te maken.
Online reclame
Met de opkomst van online marketing is online reclame maken nog veel makkelijker geworden. Je kunt door een online marketing bedrijf in de hand te nemen eenvoudig een betaalde of niet betaalde marketing campagne beginnen. Je kunt bijvoorbeeld als plaatselijke fietsenmaker je Google Mijn Bedrijf in richten. Als je deze gratis optie van Google goed inricht zorgt dat er voor dat je door plaatselijke zoekers naar fietsenmakers gevonden wordt. Organische bezoeken generen naar je website wordt ook wel SEO genoemd. SEA is de betaalde versie waarbij je door middel van advertenties snel resultaat kan boeken.
Offline reclame
Heel modern natuurlijk dat online marketing. Maar wel heel lastig om te begrijpen als je er nog helemaal geen kennis van hebt. Gelukkig hebben we ook nog de ouderwetse reclame, de offline reclame. De reclame borden langs het veld van de Kuip bijvoorbeeld. Maar ook deze zijn nu Reclameborden LED in plaats van reclame borden gemaakt van hout en verf.